دنیای اقتصاد - همدان- محبوبه یادگاری: مدیر کل استاندارد همدان گفت: در ۱۰ ماه سال جاری۶۸ پروانه استاندارد توسط اداره کل استاندارد همدان صادر شد. فرهاد تیموری اظهار کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای تحت پوشش اداره کل استاندارد استان ۳۰۶ واحد و تعداد محصولات تحت پوشش ۵۸۳ مورد است که از این تعداد ۳۸۲ محصول دارای پروانه است.

وی ادامه داد: میزان استاندارد سازی محصولات تولیدی واحدهای تحت پوشش اداره کل استاندارد در استان به صورت میانگین ۵/۶۵ درصد است که شهرستان اسدآباد، تویسرکان، همدان و فامنین رتبه‌های نخست استانداردسازی در بین شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده اند.

تیموری اظهار کرد: ۳۰۶ واحد تولیدی استان در زمینه‌های بسته بندی و سلولزی، خدمات(سردخانه)، مهندسی پزشکی، نساجی، برق و الکترونیک، شیمیایی، ساختمانی و معدنی، غذایی و کشاورزی و صنایع فلزی فعالیت دارند.

مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به انجام ۵۳۰ مورد بازرسی و نظارت بر واحدهای تحت پوشش و همچنین انجام هزار و ۱۰۰ مورد نمونه برداری از خط تولید و آزمون و ارزیابی انطباق این محصولات اظهار کرد: به منظور افزایش استانداردسازی محصولات تولیدی در استان در ۱۰ ماه سال جاری ۶۸ مورد صدور پروانه و ۱۵۰ مورد تمدید پروانه استاندارد و همچنین به منظور صادرات کالای تولیدی استان ۸۸۶ گواهینامه صادراتی صادر شده است.