دنیای‌اقتصاد- بندرعباس: سفیر کشور فنلاند از منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس دیدن کرد. به گزارش روابط عمومی این منطقه سفیر فنلاند که با هدف شناسایی شاخص‌های منطقه ویژه به هرمزگان سفر کرده بود با ابراز شگفتی از واقعیت‌های جاری در منطقه گفت: فنلاند دارای رتبه اول اعتبار در حوزه اقتصاد بین‌المللی و دارای ثبات سیاسی مناسب در اروپا است. وی با اعلام اینکه علاقمندم که روابط گسترده اقتصادی با شرکای خود داشته باشیم، افزود: این رویداد می تواند سرآغاز یک همکاری فی مابین برای سرمایه‌گذاری، تبادل دانش در بخش آموزش را رقم زند.

وی روابط دو کشور را یک رابطه دوستانه برشمرد که حاصل از اعتماد دو جانبه و سازنده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس نیز در دیدار سفیر فنلاند اعلام کرد: زیرساخت‌های عظیم دریایی، دسترسی آسان به معادن غنی، انرژی ارزان، خطوط ریلی سراسری، فرودگاه‌ها، منابع انسانی متخصص، همجواری با آب‌های آزاد و برخورداری از پایانه دریایی تخلیه و بارگیری به ظرفیت ۶ میلیون تن سالانه که مقرر است با بهره‌برداری از طرح توسعه اسکله این ظرفیت به ۱۲ میلیون تن افزایش یاید و پایانه مواد نفتی با ظرفیت ۱۵ میلیون تن در سال از جمله در این منطقه عواملی است که نمی تواند از دید ناظران اقتصادی پنهان باشد.

مسعود هندیان افزود: هم اکنون این منطقه با تحقق اهداف میان مدت خود توانسته است ۷/۴ میلیون تن فولاد، ۲۵۷ هزار تن آلومینیوم، ۳۴ هزار متر مکعب آب شیرین روزانه، ۱۵۵ هزار تن آند، ۱۸هزار تن روی را تولید و بیش از یک میلیارد دلار کالا را به بازارهای هدف عرضه کند.