دنیای اقتصاد-کرمانشاه- الهام اکبری: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه در جلسه بررسی طرح نوسازی خودروهای فرسوده که در محل سازمان برگزار شد، با بیان اینکه مشکلاتی برسر راه نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود دارد، گفت: درصدد رفع این موانع هستیم. وی عنوان کرد: بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی، مسیری و آژانس شهر کرمانشاه فرسوده هستند که باید مورد نوسازی قرار گیرند، اما متاسفانه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

رضا قاسمی‌فر با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی با همکاری چند مجموعه از جمله ستاد حمل‌ونقل سوخت، خودروسازان و بانک‌ها امکان‌پذیر است، افزود: جمعیت قابل توجهی از رانندگان برای نوسازی خودروی‌شان ثبت‌نام کرده‌اند، اما تاکنون با توجه به مشکلات به وجود آمده نتوانستند خودروهای خود را تحویل بگیرند و این مساله موجب نارضایتی رانندگان تاکسی شده است.

قاسمی فر با یادآوری اینکه اکنون بیش از۱۵۰۰ نفر برای نوسازی تاکسی‌های خود ثبت‌نام کرده‌اند و در صف انتظار قرار دارند، گفت: مشکلات متعددی بر سر راه نوسازی تاکسی‌ها وجود دارد که یکی از آنها مساله تجهیز خودروها به دو ایربگ است، چنانچه پلیس راهور تاکید دارد که خودروسازان باید خودروهایی تولید کنند که ۲ ایربگ داشته باشند تا ایمنی خودروها ارتقا یابد، اما خودروسازان همچنان خودروهایی تنها با یک ایربگ تولید می‌کنند که امیدواریم این مشکل نیز هرچه سریع‌تر رفع شود و خودروسازان بتوانند اطمینان تامین تاکسی‌های جدید را به ما بدهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه اظهار کرد: براساس پیگیری‌های ستاد حمل و نقل و سوخت به دنبال آن هستیم که اعطای تسهیلات و امکانات انگیزشی برای نوسازی تاکسی‌ها را فراهم کنیم.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت خودروها، هم سقف وام‌های اعطایی باید افزایش یابد و هم به دنبال آن هستیم که با بهره کمتر وام و تسهیلات به رانندگان تاکسی اعطا شود.