دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: نشست بین‌المللی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان اصفهان با حضور جمعی از فعالان بخش کشاورزی ۱۰کشور در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. حمیدرضا مومنی، نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این نشست گفت: استان اصفهان با ۵۶۰ هزار هکتار زمین زراعی که ۴۰۰ هزار هکتار آن مورد بهره برداری قرار گرفته، توانسته ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در سال تولید کند.

وی استان اصفهان را در هشت محصول زراعی دارای تولید بالای ۱۰۰ درصد نیاز استان و در ده محصول در کشور حائز رتبه اول تا پنجم برشمرد و گفت: این استان دارای ظرفیت‌های قابل‌توجهی در بخش کشاورزی است.

خسرو کسائیان، رییس اتاق اصفهان نیز با بیان این موضوع که حداقل‌های تولید مواد غذایی در کشورهای ضعیف باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای مبارزه با خشکسالی و گرم شدن زمین باید همت بین‌المللی ایجاد شود تا از طریق اجتماع جهانی با آن مقابله شود.

وی به فعالیت کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و گفت: این کمیسیون با پرداختن به موضوعاتی از قبیل آب، غذای ارگانیک، صادرات محصولات کشاورزی تلاش کرده مسائل و مشکلات پیش روی بخش کشاورزی را مورد بررسی قرار دهد.