همدان - خبرنگار دنیای اقتصاد‌: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید سالانه ۷۰‌هزار تن مرغ و تخم مرغ در این استان خبر داد.

حسین رجبیان‌، با اعلام مطلب فوق افزود: در حال حاضر ۶۴۲ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۷‌میلیون و ۲۰۰‌هزار قطعه در این استان فعال هستند که سالانه ۲۹‌میلیون قطعه مرغ به وزن ۵۳‌هزار تن گوشت سفید تولید می‌کنند. وی در ادامه گفت‌: همچنین ۵۷ واحد صنعتی تخم گذار با ظرفیت یک‌میلیون و ۷۹۰‌هزار قطعه در این استان وجود دارد که با یک‌میلیون و ۲۵۰‌هزار قطعه در حال تولید هستند و میزان تولید سالانه این واحدها ۲۰‌هزار تن تخم مرغ است. وی همچنین با اشاره به وجود ۱۸ واحد مرغ مادر گوشتی در استان همدان گفت‌: این واحدها نیز با ظرفیت ۴۰۶‌هزار قطعه سالانه ۳۷‌میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

رجبیان در ادامه به اشتغال حدود ۳۵‌هزار نفر در بخش طیور استان همدان اشاره کرد و گفت‌: ۳ واحد کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت ۱۰‌هزار قطعه در ساعت در استان فعال است. وی با بیان اینکه تمامی طیور استان همدان بیمه هستند؛ ادامه داد‌: بخش طیور تنها زیر بخش کشاورزی استان است که از پوشش بیمه برخوردار است.