گردنه‌ای که کولی کش نام دارد، محلی در شمال استان فارس است که به گفته مسوولان استان فارس، ‌آخرین قطعات ریل در مسیر راه‌آهن شیراز - اصفهان در آن کارگذاری شد و بدین گونه استان فارس به شبکه ریلی کشور متصل شد. به گزارش ایرنا، سید محمدرضا رضازاده استاندار فارس در محل اتصال عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن شیراز- اصفهان اظهار کرد: برای تسریع در اجرای راه‌آهن شیراز- اصفهان عملیات ریل‌گذاری این طرح به طور همزمان در چند قطعه انجام گرفت تا در کنار اجرای عملیات زیرسازی در نقاطی که به لحاظ عوارض مسیر، کار مشکل‌تر بود عملیات روسازی و ریل‌گذاری همزمان در قسمت‌های دیگر

صورت پذیرد.

وی رسیدن ریل‌گذاری از دو طرف طرح به هم در راه‌آهن شیراز- اصفهان را زمان تحقق آرزوی چند ده ساله مردم فارس برای اتصال به شبکه ریلی کشور دانست.

استاندار فارس اتصال فارس به شبکه ریلی کشور را سرآغاز گامی‌بزرگ برای توسعه همه جانبه این استان برشمرد و با تبریک به مردم استان فارس اضافه کرد: اگر استان فارس در مقایسه با دیگر استان‌های هم تراز خود شتاب کمتری در توسعه صنعتی داشته است، یکی از دلایل اصلی آن نبود زیرساخت‌های لازم در بخش حمل‌ونقل به خصوص در شبکه ریلی بوده است.

رضازاده گفت: بدون تردید با اتصال شهر شیراز، استان فارس به شبکه ریلی کشور شاهد شتاب در توسعه همه‌جانبه با بهره‌برداری از این موهبت خواهیم بود.