بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت(سامد) به منظور تسهیل در دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات مردم در استان هرمزگان راه‌اندازی شد.

استاندار هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از سامانه سامد آن را گام مهمی به منظور کاهش مشکلات مردم در ایجاد ارتباط با ادارات و سازمان‌ها و مدیران آنها برای طرح دیدگاه‌ها و مشکلات توصیف کرد.

عبدالعلی صاحب‌محمدی افزود: در این طرح که در راستای تحقق دولت پاسخگو و دولت الکترونیک است ارتباط مردم با لایه‌های مختلف حاکمیت در کمترین زمان ممکن و بدون هرگونه حاشیه‌پردازی محقق می‌شود. وی با اشاره به این که هرمزگان هشتمین استان بهره‌مند از این سامانه است، اظهار کرد: آنچه به این طرح که در مدت ۶ماه و با هزینه یک‌هزار و ۸۰۰میلیون ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده اعتبار می‌بخشد، اجرای دقیق و صحیح آن و آشنا کردن مردم با مزایای این سامانه است.

بر اساس این گزارش، در سامانه سامد مردم می‌توانند ضمن تماس با شماره‌تلفن ۱۱۱مسائل و مشکلات و شکایت‌های خود را در رابطه با تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی مطرح کرده و ظرف حداکثر دوهفته نتیجه مسائل طرح شده را به وسیله تماس مجدد با همین سامانه دریافت کنند.