مدیرعامل شرکت سیمان خرم‌آباد در نامه‌ای به رییس‌جمهور از مانع‌تراشی برای احداث این کارخانه انتقاد کرده و خواستار مساعدت استانداری در ساخت این کارخانه شد.

به گزارش ایلنا، در این نامه خطاب به دکتر محمود احمدی‌نژاد نوشته شده است: با توجه به خدمات گسترده و زحمات شبانه‌روزی آن مقام دلسوز در راستای توسعه مناطق محروم، حمایت از سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری، فقر و... که دغدغه و نیاز کنونی کشور است، متاسفانه تصمیمات و اقدامات مقامات استان لرستان در رابطه با کارخانه سیمان خرم‌آباد برخلاف این اهداف متعالی است.

همانگونه که استحضار دارید، مراحل مقدماتی و موافقت‌های اولیه با احداث کارخانه در استان لرستان با حمایت و تشویق مقامات محلی در دولت قبل صورت گرفت، ولی عملیات اجرایی در آغاز دولت نهم طبق مجوزهای قانونی شروع گردید و پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰‌درصد پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰‌میلیارد ریال، مایه امیدواری ۰۰۰/۴۶ سهامدار و مردم این استان محروم بوده است. از سال گذشته بنا به دلایل خاص استاندار محترم استان، دستور تعطیلی ساخت کارخانه را صادر نموده است. با طرح شکایت این شرکت پرونده‌ای در شعبه ۲۴ دیوان عدالت اداری تشکیل و در تاریخ ۵/۱۰/۸۷ دستور موقت مبنی بر توقف دستور استانداری و شورای تامین و اداره کل محیط زیست استان لرستان صادر گردید. متعاقبا بنا به درخواست استاندار محترم، حل و فصل موضوع به شورای حل اختلاف دیوان عدالت اداری ارجاع شد و بر این اساس با حضور کلیه مدیران کل ذی‌ربط و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استاندار لرستان، مسوولان نیروگاه و دیوان عدالت اداری، جلسه‌ای تشکیل و مقرر گردید هیاتی از کارشناسان خبره با انتخاب دیوان بر اساس بازدید از محل احداث کارخانه و مختصات و سوابق و مجوزهای قانونی صادره با رعایت فاصله نیروگاه، اماکن مسکونی و ضوابط زیست‌محیطی اظهار نظر نمایند و بر مبنای گزارش مزبور تصمیم مقتضی اتخاذ و دو طرف تمکین نمایند. بنا به اعلام نظر کارشناسان فوق مبنی بر بی‌ضرر بودن کارخانه سیمان و عدم مغایرت با ضوابط زیست‌محیطی و عدم مزاحمت برای نیروگاه برق، ریاست محترم دیوان عدالت اداری حضرت آیت‌ا... رازینی طی نامه شماره ۳۹۹/۸۱۰/۴۱۰ مورخ ۳/۳/۸۸ خطاب به استاندار محترم لرستان اعلام نمودند: «جهت جلوگیری از زیان‌های ناشی از تعطیلی و تاخیر در برنامه‌های اجرایی پروژه و آثار منفی در روحیه سهامداران تمامی تلاش و همت خویش را حول محور راه‌اندازی هر دو پروژه حیاتی استان انجام داده و ادامه عملیات اجرایی پروژه کارخانه سیمان، ضمن تسریع در حل مشکل مزبور و برطرف شدن کلیه موانع پیش آمده نسبت به رفع اثر از محدودیت ایجاد شده اقدام لازم صورت گیرد و نتیجه اقدامات را جهت مختومه شدن پرونده به این مرجع اعلام فرمایید.» بنا به مراتب فوق استدعا دارد، دستور فرمایید مساعدت و همکاری لازم را در احداث و تکمیل کارخانه مبذول فرمایند.