اجرای طرح آسیا ویژن در هرمزگان به جد پیگیری می‌شود

بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: نشست مشترک نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با مسوولان استان هرمزگان، در استانداری هرمزگان برگزارشد.

در این نشست استاندار هرمزگان ضمن استقبال از حضور مسوولان AFC در استان و توجه خاص به زمینه‌های رشد ورزش فوتبال در این استان مستعد، اظهار کرد: خوشبختانه روند توسعه زیر‌ساخت‌‌های ورزش از جمله فوتبال در هرمزگان طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و دولت حمایت جدی خود را از این مهم به اثبات رسانده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تخصیص یک‌درصد از اعتبارات عمرانی به توسعه ورزش، بخش قابل ملاحظه‌ای از بودجه استان نیز به این مهم اختصاص دارد، افزود: ساخت زیرساخت‌های متعدد ورزشی در اقصی نقاط استان که بخشی از آن در قالب سالن‌های چند‌منظوره و همچنین ورزشگاه‌های فوتبال با زمین استاندارد چمن است، شاهد این مدعا است. استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به سیاست اجرایی دولت در خصوص مشارکت بخش خصوصی و روند خصوصی‌سازی ورزش بیان کرد: برای تحقق این هدف، حمایت همه جانبه‌ای از سرمایه‌گذاران صورت خواهد گرفت و علاوه بر ارائه تسهیلات درصورت حضور بخش‌خصوصی ۴۰درصد اماکن دولتی نیز رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. وی همچنین از ورزش فوتبال به عنوان ورزش محبوب و پرطرفدار در سطح کشور یاد کرد و گفت: به این منظور برای توسعه فوتبال در سطح ملی برنامه‌های مفصلی در نظر گرفته شده است که به تبع آن در استان‌ها نیز برنامه‌های کلانی در دستور کار قراردارد.

مقام عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به طرح آسیا ویژن و اختصاص سهمیه آن به این استان، یادآورشد: قبل از ارائه این طرح مدت‌ها به دنبال برنامه ویژه‌ای برای رشد و توسعه فوتبال استان بودیم که خوشبختانه پس از حضور رییس فدراسیون فوتبال کشور و اعلام موجودیت چنین طرحی، اشتیاق فراوان خود را برای اجرایی شدن آن در استان هرمزگان اعلام کردیم.

صاحب‌محمدی گفت: مهم‌ترین حسن این طرح که به جد مورد استقبال قرار گرفت، جامع‌نگری آن است که در مفهوم کلان از آن به عنوان توسعه پایدار یاد می‌شود.

وی ادامه داد: همه توان خود را برای عملیاتی کردن این طرح در سطح استان به کار خواهیم بست و اطمینان می‌دهیم حداکثر تلاش خود را برای اجرایی شدن طرح به میدان عمل بیاوریم.

وی با بیان اینکه کلید توسعه و پیشرفت فوتبال استان در گروی تحقق اهداف این طرح است، از نمایندگان AFC خواست با سخت‌گیری خود روند اجرایی شدن طرح را به دقت رصد کنند.

در این نشست همچنین «براندن منتون»، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ضمن تشکر از حسن توجه و حمایت جدی مسوولان استان خاصه استاندار هرمزگان، اظهار کرد: سفر موفقیت‌آمیزی را به هرمزگان داشتیم که بازتاب آن در قالب یک مقاله در سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر خواهد شد.

وی افزود: هرمزگان زیرساخت‌ها و استعدادهای خوبی در ورزش دارد که مهم‌تر از آن علاقه‌مندی و پشتکار مسوولان آن برای رشد ورزش منطقه خود است.

به گفته وی، هرمزگان شایستگی فراوانی در زمینه ورزش دارد و به جد این مهم باید مورد حمایت قرار بگیرد. وی افزود: نتایج سفر و همچنین برنامه توسعه فوتبال استان در قالب طرح «آسیاویژن» به‌زودی در اختیار مسوولان استان قرار خواهد گرفت و حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اجرایی شدن آن نیز ضمیمه طرح خواهد شد.