اهواز - خبرنگاردنیای اقتصاد: تعداد ۸‌هزار واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۶۰۰‌میلیارد تومان در خوزستان ایمن‌‌سازی می‌شود. مدیر کل ستاد حوادث غیر مترقبه خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور ایمن‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی استان اعتباری بالغ بر ۶۰۰‌میلیارد تومان اختصاص یافته است که به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. رستمی با بیان اینکه این تسهیلات در قالب وام‌های ۱۳ ساله با بازپرداخت ۵درصد در مناطق روستایی به متقاضیان داده می‌شود، افزود: این تسهیلات برابر با ۷‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان است که در چهار قسط به متقاضیان پرداخت می‌شود و باز پرداخت آن پس از دریافت قسط چهارم با حداکثر اقساط ماهانه ۵۵‌هزار تومان است.

وی با اشاره به دریافت ۸۵‌درصدی اعتبارات بانکی در خصوص بانک‌های عامل گفت: بانک‌های ملی، ملت، مسکن، تجارت، صادرات و رفاه عاملین توزیع این تسهیلات در بین روستاییان هستند که در نحوه توزیع در مجموع بانک ملی بیشترین سهمیه را داراست.

این مقام مسوول همچنین با بیان اینکه بانک ملی با ۲۰۰۰ سهمیه، ملت با ۱۸۶۰سهمیه، صادرات با ۱۵۲۰ سهمیه، مسکن با ۱۱۲۰ سهمیه، تجارت با ۱۲۰۰ سهمیه و رفاه نیز با ۴۰۰ سهمیه در ۲۳ شهر و شهرستان عامل توزیع هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به تعهدات قبل، هر شهرستانی که بانک‌های عامل را همراهی کند در اولویت قرار دارند.

رستمی همچنین با اشاره به اینکه این طرح به مدت ده سال و در سراسر کشور در حال اجرا است، گفت: مقرر شده است تا با توجه به ۲میلیون واحد روستایی کشور سالانه ۲۰۰‌هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شود. وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال اجرای طرح است، گفت: تاکنون تعداد ۲۳‌هزار واحد روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است.