اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خوزستان گفت: در صورت استقبال شهروندان خوزستانی از مسکن در دو شهر جدید رامین و شیرین شهر، آمادگی کامل برای واگذاری واحد‌‌های مسکونی به متقاضیان بدون هیچ مشکلی وجود دارد.

سید جعفر حجازی در نشست شورای مسکن استان خوزستان اظهار کرد: در سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان خوزستان از محل افزایش اعتبارات دولتی در حدود ۵درصد کل اعتبارات استان که معادل ۱۸میلیارد تومان بوده به آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های مسکن مهر در دو شهر جدید رامین و شیرین شهر اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ۵۰درصد این اعتبار به شهر جدید رامین و۵۰درصد نیز به شهر شیرین شهر تعلق گرفت، گفت: براساس این مصوبه مشکلات مالی ساخت این دو شهر در استان تا حدودی رفع شده است.

حجازی در ادامه به آماده‌سازی واحد‌های مسکونی در شیرین شهر اشاره کرد و گفت: در شهر جدید رامین نیز طی ۴۵ روز آینده امکانات لازم و زیرساخت‌ها برای وارد کار شدن تعاونی‌ها به منظور ساخت‌وساز در ۲۰ هکتار زمین مهیا می‌شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه شهر جدید رامین در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل قانونی نداشته و معارضی ندارد، ادامه داد: با مصوبه‌ای که برای جابه‌جایی پلاک‌های ثبتی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی تصویب شد، مسائل حقوقی در این شهر حل شده است.

حجازی بر ضرورت فعالیت بیشتر برق منطقه‌ای و همچنین آبفای شهر اهواز به منظور تامین برق و آب مورد نیاز در این دو شهر جدید تاکید و اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز شهرهای جدید به عهده شرکت آب و فاضلاب اهواز است و به این منظور این شرکت موظف است برای تامین آب مورد نیاز در شهر جدید رامین چاه‌های مناسب را تحویل گرفته و تجهیزات مورد نیاز و مخزن زمینی را بر آنها بزند. وی ادامه داد: برای تامین برق مورد نیاز این شهر نیز باید ترانس نصب کرده و از ملا ثانی خط انتقال و همچنین پست سیار موقت ساخته شود.

حجازی بیان کرد: برای اینکه کار آماده‌سازی زمین و ساخت مسکن مهر در این شهر سرعت یابد، باید اتحادیه‌ها به مدیریت شهر تفویض اختیار داده و این مدیریت به نمایندگی از اتحادیه‌ها به منظور آماده‌سازی زمین اقدام کند.