اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در تابستان امسال هر شش واحد نیروگاه حرارتی رامین اهواز باید در مدار تولید برق قرار داشته باشند.

دکتر عباس علی آبادی در دیدار یک روزه خود از نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه نیروگاه رامین اهواز افتخار کشور و خوزستان است، گفت: از مسوولان برق استان انتظار داریم امسال رکورد نیروگاه رامین را نسبت به سال‌های گذشته بشکنند تا در پایان تابستان جشن ۳۰ سالگی نیروگاه را به صورت باشکوه برگزار کنیم.

وی افزود: موتور توسعه کشور، صنعت برق است و همه دولت‌ها وظیفه خود می‌دانند که از این صنعت حمایت کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه صنعت برق کشور در خاورمیانه حرف اول را می‌زند، خاطرنشان کرد: این موفقیت با اتکا به نیروی انسانی و دانش ایرانی به دست آمده و مقصد حرکت ما رسیدن به رتبه‌های اول جهانی است. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اذعان کرد: در حال حاضر در خطوط ۴۰۰ کیلو ولت مشکل خاصی وجود ندارد وطبق برنامه‌ریزی‌ها نیرو گاه‌های برق آبی بیش از ۵‌هزار مگاوات در تابستان امسال تولید برق خواهند داشت. همچنین در ادامه مدیر عامل نیروگاه رامین نیز گفت: تعمیرات اساسی واحد‌های یک، چهار و پنج نیروگاه انجام شده است و این نیروگاه برای تولید برق در تابستان در آمادگی کامل به سر می‌برد.