گروه استان‌ها- سرمایه‌گذاران مجارستانی در دیدار از امکانات و پتانسیل‌های منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاری در این منطقه استقبال کردند.

ایشتوان نیترابی، معاون سفیر و رایزن فرهنگی مجارستان در ایران در دیدار با معاون عمرانی سازمان منطقه‌ آزاد قشم با اعلام علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: مناسبات و تعاملات اقتصادی و تجاری در کشور ایران و مجارستان رو به گسترش است، مناطق آزاد ایران به ویژه قشم شرایط مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاران مجارستانی دارد. وی با اشاره به بازدید از امکانات و پتانسیل‌های تجاری، صنعتی و گردشگری جزیره قشم تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مجارستانی تاکید بسیاری بر اطمینان از روند سرمایه‌گذاری‌شان دارند و بایستی با اطلاع‌رسانی، شرایط و زمینه‌های جذب این سرمایه‌گذاران را در جزیره قشم فراهم کرد. نیترابی اظهار کرد: در دیدارهای انجام شده، زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و انرژی، هتل‌سازی و آموزش و پرورش بررسی و برای سرمایه‌گذاران مجارستانی معرفی خواهند شد. حسینعلی درختی، معاون عمرانی سازمان منطقه‌ آزاد قشم نیز در این دیدار ضمن معرفی مزایا و امکانات منطقه آزاد قشم گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های اساسی، زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان داخلی و خارجی در جزیره قشم فراهم شده است. وی افزود: امکانات و مزایای قانونی مناطق آزاد، امتیاز مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود و معافیت‌های مالیاتی، نقل و انتقال صددرصد سرمایه‌گذاری خارجی، آزادی ورود و خروج خارجیان به مدت ۱۴ روز بدون ویزا، عوارض پایین و هزینه‌های کم سرمایه‌گذاری و تولید و صادرات کالاهای تولید شده از جمله مزایای منطقه آزاد قشم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی اظهار امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران مجارستانی در آینده نزدیک اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، زیرساختی، نفت، انرژی و گردشگری کنند.