شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان فارس گفت: واحدهای درمانی استان فارس موظف هستند که تا پایان ماه جاری نسبت به نصب دستگاه زباله‌سوز مناسب طبق استاندارد‌های محیط زیست در واحدهای خود اقدام کنند.

سید حسام حسینی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۲۰ بیمارستان استان دارای دستگاه زباله‌سوز هستند و ۵۸ بیمارستان دیگر زباله‌های خود را از طریق شهرداری دفع می‌کنند.

وی افزود: بر اساس ضوابط و مقررات اخطارهایی به واحدهای درمانی برای نصب دستگاه اتوکلاو ثابت صادر شده و کارشناسان محیط زیست در حال بررسی آخرین وضعیت نحوه دفع زباله‌های عفونی واحدهای درمانی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: از تیرماه سال جاری واحدهای درمانی که نسبت به این موضوع بی‌توجه باشند و ایجاد آلودگی کنند، طبق آیین‌نامه‌های مصوب تعزیرات حکومتی به مراجع قضایی معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر واحدهای درمانی شیراز که دستگاه زباله‌سوز ندارند با مشارکت سازمان بازیافت شهرداری شیراز، مبادرت به جمع‌آوری زباله‌های عفونی واحدهای درمانی و انتقال آن به سایت دفن زباله و پس از آن دفع به وسیله آهک می‌کنند که این روش از نظر کارشناسان محیط زیست مطابق با اصول بهداشتی و زیست‌محیطی است.