مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: ۷۰درصد از فعالیت‌های شهرداری در استان خراسان رضوی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سید محمد پژمان‌، شهردار مشهد با اعلام این خبر افزود‌: به منظور راه‌اندازی سیستم الکترونیکی در شهرداری استان بالغ بر ۵۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امکان اعمال سلیقه و بسیاری از خطاها در شهرداری الکترونیکی به صفر می‌رسد‌، افزود‌: اکنون بسیاری از فعالیت‌های اداری در سازمان‌ها و از جمله در شهرداری‌ها که بیشترین مخاطبان را دارد به صورت دستی و سنتی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: روش سنتی و دستی طولانی و هزینه بر است از طرفی این روش از دقت کمتری برخوردار است و احتمال اعمال سلیقه و خطا نیز در آن بسیار است .

شهردار مشهد گفت‌: استفاده از فناوری‌های اطلاعات و دانش روز در زمینه ارتباطات می‌تواند ضمن افزایش سرعت کار‌، از مداخله و اعمال سلیقه افراد در مسائل و پرونده‌ها جلوگیری کند.

به گفته پژمان، سرعت کار در شهرداری الکترونیکی افزایش می‌یابد و از طرفی نیازی به حضور فیزیکی ارباب رجوع برای رسیدگی به پرونده‌ها و درخواست‌های شهروندان نیست.

وی با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی مردم نیز افزایش می‌یابد، اظهار کرد: سطح نظارت در شهرداری الکترونیکی افزایش یافته و احتمال تخلف و انحراف برهمین اساس به حداقل می‌رسد.