کارخانه فولاد هرمزگان ۶‌ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: کارخانه فولاد هرمزگان تا ۶ ماه آینده در این استان بهره‌برداری می‌شود.

براساس این گزارش، بهمن عیار رضایی، مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در دیدار دبیر اول سفارت کانادا از این منطقه با اعلام خبر فوق افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۸۰۰‌میلیون دلار و با مشارکت یک بانک بلژیکی در حال ساخت است.

وی افزود: همچنین کارخانه فولاد کاوه جنوب با ظرفیت ۵/۱‌میلیون تن و با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ تا ۸۰۰‌میلیون دلار در حال ساخت است که احیاهای مستقیم آن در حال حاضر ۴۵‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عیار رضایی در ادامه میزان صادرات این منطقه را حدود ۶۰۰‌میلیون دلار در سال عنوان و ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده در این منطقه این رقم سال ۹۰ به چهار میلیارد دلار برسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری در حال انجام و رو به تمام را نیز در منطقه بیش از سه میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: همچنین دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیز در مرحله تامین مالی انتخاب پیمانکار است و هشت میلیاردو ۸۸۰‌میلیون دلار نیز در حال مذاکره با امضای تفاهم‌نامه است.

رییس هیات‌مدیره منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به تلاش برخی برای القا کردن این موضوع که به دلیل تحریم‌های جهانی امکان سرمایه‌گذاری در ایران وجود ندارد، گفت: خوشبختانه به‌رغم این تحریم‌ها کشورهایی از فرانسه، ایتالیا، چین و آلمان در این منطقه حضور دارند که این موضوع نشان‌دهنده این است که تحریم‌ها بیشتر از اینکه واقعی باشد، بازی سیاسی است.

وی در ادامه برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری برای صاحبان صنعت و سرمایه کشور کانادا اعلام آمادگی کرد.

کوپر، دبیر اول سفارت کانادا در ایران نیز در این دیدار با اظهار شگفتی از اقدامات انجام شده این منطقه برای افزایش حجم سرمایه‌گذاری گفت: بزرگ‌ترین پیام را به مقامات کانادایی خواهم داد که به‌رغم تحریم‌هایی که وجود دارد راه‌هایی برای همکاری و حضور سرمایه‌گذاران کانادایی در ایران میسر است.

وی اضافه کرد: بر این باور هستیم کارهای بزرگ را می‌توان جهانی انجام داد و در این رابطه سفارت کانادا به توسعه همکاری‌های دو کشور می‌اندیشد و در این زمینه تلاش می‌کند اطلاع‌رسانی مناسبی از وضعیت اقتصادی ایران و امکان حضور تجار و بازرگانان کانادایی در این کشور را به گوش مقامات کانادا برساند.

کوپر تاکید کرد: گسترش همکاری‌های بازرگانان و تجار دو کشور می‌تواند به افزایش همکاری‌ها و توسعه روابط در سایر بخش‌ها منجر شود.