ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد‌: ۲۴میلیارد تومان برای طرح نهضت آسفالت در استان مازندران اختصاص یافته است. سید یونس حسینی، مدیرکل امور شهری استانداری مازندران با اعلام این خبر افزود‌: به منظور حمایت مالی دولت به شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی به ویژه در شهرهای کوچک وکم درآمد، اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد ریال برای آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری با عنوان نهضت آسفالت در کشور اختصاص یافته است که سهم مازندران در این طرح ۲۴۳‌میلیارد ریال است.

وی افزود : از این رقم ۱۰۱‌میلیارد ریال سهم دولت‌، از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تامین وپرداخت خواهد شد.حسینی افزود: مابقی اعتبار موردنیاز این طرح از تعهدات استانداری و نیز مبلغ ۴۱‌میلیارد ریال آن سهم شهرداری‌های بالای ۲۰هزار نفر جمعیت است.مدیرکل دفتر امور شهری استانداری افزود: دولت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به دلیل مشکلات مالی شهرهای کوچک زیر بیست هزار نفر، کل اعتبارات تعیین شده برای هر یک از این شهرها را فقط از طریق سازمان شهرداری ها واستانداری تامین و پرداخت خواهد نمود.

حسینی گفت‌: اعتبارات هر شهرداری بامشخص شدن معابر و خیابان‌های شهری روی نقشه‌های هادی، جامع و تفصیلی و در قالب تفاهم نامه تنظیمی که به امضای شهردار و رییس شورای اسلامی شهر مربوطه و همچنین تایید و موافقت استانداری و سازمان امور شهرداری های کشور رسیده باشد، پرداخت می شود. مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تصریح کرد: مراحل اجرایی این طرح آغاز شده و اعتبار هر شهرداری نیز به صورت مرحله‌ای و با اعمال نظارت و ارائه گزارش پیشرفت کار طرح پرداخت خواهد شد.