رشت - خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان از در دست اجرا بودن ۵۷۴ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰‌درصد در استان گیلان خبر داد.

محمد حسین اصغریان افزود: از مجموع این طرح‌ها تعداد ۴۷۰ مورد طرح جدید و بقیه طرح توسعه واحدهای صنعتی است.

وی گفت‌: بیشترین تعداد طرح‌های در دست اجرای استان مربوط به گروه صنایع نساجی و پوشاک با ۱۰۰ فقره مجوز و برآورد سرمایه‌‌گذاری افزون بر ۳۲۰‌میلیارد ریال است.

اصغریان افزود: گروه صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات با ۸۳ فقره و برآورد سرمایه‌‌گذاری افزون بر ۸۵میلیارد ریال در رده بعدی از نظر تعداد طرح قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از میان طرح‌های مهم صنعتی استان که بیش از ۵۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارند طرح سیمان گیلان سبز به عنوان مهمترین طرح از نظر میزان سرمایه‌‌گذاری است، گفت‌: در مجموع در این طرح افزون بر هزار و ۲۰۰‌میلیارد سرمایه‌‌گذاری خواهد شد.

اصغریان گفت: طرح ذوب و بلیت خزر نیز یکی دیگر از مهمترین طرح‌های در دست اجرا، با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰درصد است که برای بهره‌‌برداری از این طرح هزار میلیارد ریال سرمایه‌‌گذاری انجام خواهد گرفت.

رییس سازمان صنایع و معادن گیلان در ادامه از در دست اجرا بودن طرح‌های مهم دیگر در زمینه تولید محصولات غذایی، صنایع چاپ و بسته‌بندی، محصولات شیمیایی و ... در استان خبر داد و یادآور شد: در مجموع با بهره‌‌برداری از طرح‌های دارای بیش از ۵۰‌درصد پیشرفت فیزیکی در زمان‌های مقرر افزون بر سه هزار و ۵۵۰‌میلیارد ریال سرمایه‌‌گذاری در استان صورت خواهد گرفت و برای ۱۰‌هزار نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌‌شود.