مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: شرکت توسعه وعمران کریدور علم وفناوری رضوی در استان خراسان رضوی تشکیل می‌شود.محمدجواد محمدی‌زاده، استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای راهبردی کریدور علم و فناوری خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: این شرکت هر چه سریعتر با ترکیب سهامداران خصوصی و دولتی تشکیل خواهد شد. وی گفت: بر این مبنا بخشی از سهام شرکت به شکل عام در اختیار مردم منطقه گلبهار که فضای مورد نیاز این کریدور در آن ایجاد می‌شود، قرار می‌گیرد تا انتفاع عام آن فراهم شود.

او با بیان اینکه هم‌اکنون وزیر مسکن و شهرسازی در فاز نخست اجرای این طرح ۵۰ هکتار از زمین مورد نیاز را در اختیار استان قرار داد، افزود: پس از تشکیل شرکت این زمین را تحویل گرفته و در قالب برنامه زمانبندی تعهدات خود را انجام خواهد داد.

محمدی زاده گفت: در صورتی که شرکت بتواند در برنامه تعیین شده تعهدات خود را انجام دهد، زمین مورد نیاز به نسبت گستردگی و نیز طرح توجیهی قابل قبول به آنان واگذار می‌شود و محدودیتی از این جهت نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب طرح ها، عملیات اجرایی این کریدور به سرعت آغاز شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی هم در این جلسه گفت: شهرهای جدید امکان بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌ها و اجرای طرح‌هایی را دارند که زمینه آنها در شهرهای بزرگ فراهم نیست.

مهدی ذاکرالحسینی با اشاره به ظرفیت بالای گلبهار برای ایجاد این کریدور ابراز امیدواری کرد که وضعیت حمل و نقل ریلی این منطقه هم به تناسب توسعه امکانات و خدمات آن گسترش یابد.