اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: در فروردین‌ماه سال‌جاری پیک بار در استان خوزستان ۲۱درصد کاهش یافت.

معین‌پور، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان در جلسه ستاد خشکسالی استان، با اعلام خبر فوق افزود: در این مدت همچنین ۷/۱۷دهم‌درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشتیم که شاید دلیل آن مناسب بودن هوا در این فصل از سال در استان باشد. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه صرفه‌جویی در مصرف برق در استان اظهار کرد: توزیع لامپ‌های کم‌مصرف، جمع‌آوری یک‌میلیارد و ۶۵۰هزار لامپ پرمصرف، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در استان، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز ادارات و تشکیل پرونده‌های قضایی از اقدامات انجام شده در این سازمان است.

وی گفت: در بخش صنایع، مدارس و دانشگاه‌ها نیز با اجرای جلساتی برای تولیدات و ساعات قطع برق مکاتباتی صورت گرفته و اقدامات لازم انجام شده است.

مسوول توزیع برق منطقه‌ای اهواز نیز در این جلسه با اشاره به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در استان اظهار کرد: آخرین محلی در اهواز که در آن به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز پرداخته‌ایم، شهرک بهشتی در زرگان بوده که به تمام این منطقه انشعابات مجاز داده شده است. حضرتی افزود: هزار انشعاب غیر مجاز دیگر نیز در روستای گمبوعه جمع‌آوری شده است و به جای آن انشعابات مجاز داده شده است.

در این نشست همچنین معاون بهره‌برداری سازمان آب و برق استان خوزستان با اشاره به صرفه‌جویی ۷میلیارد مترمکعبی انرژی در استان گفت: در ابتدای سال۸۸ ، با توجه به اینکه با ۴میلیون و ۸۲۰هزار کاهش مخزن روبه‌رو بوده‌ایم، اما توانسته‌ایم با صرفه‌جویی عملا ۷میلیارد مکعب، صرفه‌جویی در مصرف انرژی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

در ادامه مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان نیز در این جلسه بر لزوم حمایت و مشارکت مردم و نهادها برای پشت سر نهادن بحران خشکسالی تاکید کرد و با بیان اینکه این ستاد از گزارش‌های ارسالی از سوی سازمان‌ها رضایت دارد، اظهار کرد: با توجه به محرومیت‌هایی که در استان در زمینه نزولات جوی وجود دارد، در بحث برق گزارش‌های ارسالی از سوی نیروگاه‌ها نشان‌دهنده برنامه‌ریزی‌های موفق در این زمینه است. وی افزود: با توجه به اینکه امسال سال اصلاح الگوی مصرف نامیده شده است، سازمان‌ها باید عواملی را که منجر به کاهش مصرف انرژی در سال پیش شده است شناسایی و در زمینه تقویت آن با عزم جدی‌تری تلاش کنند.