گروه استان‌ها- رییس اداره آبرسانی شرکت آب و فاضلاب، از بهسازی ۲۰ حلقه چاه تامین آب قم به منظور افزایش کارآیی از محل اعتبارات خشکسالی در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، مهدی نظرزاده افزود: بسیاری از این چاه‌های تامین آب به علت مشخصات ذاتی سفره، طراحی و توسعه نامناسب چاه، کیفیت آب و شرایط بهره‌برداری تخریب یا با کاهش کارآیی مواجه شده‌اند که نیاز به بهسازی دارند.

وی بهسازی چاه را برگرداندن یک چاه به کارآمدترین شرایط، از طریق روش‌های مختلف احیا عنوان کرد و افزود: این روش‌ها شامل روش‌های شیمیایی مانند اسیدشویی، شوک کلر و روش‌های مکانیکی مانند برس و پیستون‌‌زنی، سیستم مافوق فشارقوی و مافوق صوت می‌باشند. رییس اداره آبرسانی شرکت آب و فاضلاب قم با بیان اینکه در سال گذشته مطالعه و بررسی بهسازی چاه‌ها به‌جای جابه‌جایی آنها در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: پس از مطالعات و بررسی‌های لازم، برای نخستین بار در شرکت‌های آب و فاضلاب، یک حلقه چاه از دشت علی‌آباد با استفاده از روش‌های مدرن و پیشرفته با موفقیت بهسازی و وارد مدار بهره‌برداری شد. وی افزود: در سال جاری نیز بهسازی ۲۰ حلقه چاه از محل اعتبارات خشکسالی در حال انجام است که تا کنون ۷ حلقه بهسازی شده است.