بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با تکمیل گازرسانی و جایگزینی گاز به جای سوخت‌های فسیلی تا پایان امسال شهرهای بیرجند و قاین به شهر سبز تبدیل می‌شوند. وی افزود: توزیع سایر فرآورده‌های نفتی در این شهرها با اعمال محدودیت توزیع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی‌، حسن افتخاری در حاشیه نشست مشترک مدیران ارشد جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای استان با اعضای هیات مدیره شرکت گاز استان این امر را به منظور تحقق پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و تامین نیازها و رضایت مردم دانست. وی با بیان اینکه گاز فقط برای مصارف خانگی استفاده نمی‌شود‌، تصریح کرد: بعد اقتصادی گازرسانی به صنایع که ایجاد اشتغال و درآمد و شکوفایی استان را به‌دنبال دارد، در اولویت قراردارد‌.

افتخاری با بیان اینکه با انعقاد قرارداد، امکان تامین گاز نیروگاه ۷۰۰ مگاواتی قاین نیز فراهم شده است، افزود: مصرف گاز در این نیروگاه سالانه ۶۷‌میلیارد تومان صرفه جویی در بر خواهد داشت.

وی گفت: با رسیدن این نیروگاه به ظرفیت ۷۰۰مگاوات، میزان صرفه‌جویی مزبور نیز ۱۰ برابر خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون به شهرک صنعتی قاین گازرسانی شده وبراساس تعهدات صورت گرفته تا اول مهر ماه جاری شهرک صنعتی بیرجند و کارخانجات مجاور آن از جمله کویرتایر و کاشی نیلوفر نیز به گاز طبیعی متصل می‌شوند.