اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: چهار طرح خدمات الکترونیک به صورت آن لاین در منطقه آزاد اروند افتتاح شد. مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها که با حضور مدیرکل گمرک ایران و تنی چند از مسوولان استانی و محلی برگزار شد، اظهار کرد: این سامانه‌ها برای نخستین بار در کشور و به صورت کامل در منطقه آزاد اروند استقرار یافته که این مساله به نوبه خود یک تحول عظیم در کشور محسوب می‌شود.

جواد معصومی افزود: از این پس اموری همچون صدور مجوزهای صنعتی، ثبت شرکت‌ها، خرید اسناد مناقصه‌ها و مزایده‌ها و پرتال تسهیلات امور گمرکی از طریق اینترنت (آن لاین) انجام می‌گیرد.

وی سهولت در انجام تشریفات امور گمرکی و جلوگیری ازمراجعات غیر ضروری به این امور را از اهداف اصلی اجرای این طرح‌ها برشمرد و گفت: ارتقای سطح رضایت‌مندی بازرگانان در استفاده از تسهیلات ایجاد شده، افزایش میزان ترخیص کالا از طریق منطقه آزاد اروند، استفاده سایر مناطق آزاد از تسهیلات موجود در این منطقه، دسترسی به آمار ساختار یافته از تبادل انواع کالا در منطقه و آگاهی یافتن تجار از مغایرت‌های ایجاد شده در مرحله بازبینی از جمله مزایای استقرار این طرح‌ها در منطقه است.

معصومی همچنین به کاهش زمان انجام فعالیت وحذف فعالیت‌های موازی و اضافی و دسترسی بازرگانان به مجموع واردات کالاهای خود و نیز تسهیلات دریافت شده و عوارض پرداخت شده اشاره کرد و افزود: از دیگر مزایای استقرار طرح‌های خدمات الکترونیک در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند می‌توان به ایجاد ارتباط سریع‌تر بین سازمان منطقه آزاد اروند و بازرگانان، افزایش ضریب ایمنی کالا در انبار و مسیر تحویل به مشتری و آگاهی از زمان ترخیص کالا‌وحمل آن اشاره کرد.