اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: سهم مصرف انرژی خانگی در خوزستان که دومین مصرف‌کننده برق در کشور است ۱۳‌درصد کل مصرف خانگی کشور است.

مسعود معین پور با بیان اینکه تعداد مشترکین خانگی استان خوزستان تنها ۸/۴‌درصد کل مشترکین خانگی کشور است، اظهار کرد: مصرف سرانه انرژی در ایران بیش از ۶ برابرکشور اندونزی با ۲۲۵‌میلیون نفر جمعیت وبیش از دو برابر کشور چین با یک میلیارد و۱۲۲‌میلیون نفر جمعیت است.

معین پور با اشاره به وضعیت تولید، در یافت و مصرف شبکه برق خوزستان در تابستان ۸۸ گفت: پیش‌بینی می‌شود در تابستان امسال با تولید ودریافت ۳‌هزار و ۴۷۰‌مگاوات از شبکه سراسری و نیروگاه‌های برق آبی استان مجموع تولید و دریافت انرژی الکتریکی در استان به ۵‌هزار و۹۵۰ برسد.

معین‌پور با تاکید بر استفاده از وسایلی که دارای برچسب انرژی هستند، بیان کرد: آگاهی مردم در انتخاب درست بهترین وسیله خانگی، ایجاد رقابت منطقی برای تولید بهترین وسیله، بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور، کاهش هزینه‌های انرژی در خانواده، جلوگیری ازهدر رفتن سرمایه ملی و کاهش آلودگی محیط‌زیست از فواید استفاده از وسایل دارای برچسب انرژی است.

وی با برشمردن اقدامات صورت گرفته این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته برای کاهش مصرف و پایین آوردن پیک بار شبکه، تغییر ساعات کار ادارات، تغییر در زمان امتحانات مدارس، تغییر ساعت شیفت صنایع از صبح به نیمه شب واجرای تعمیرات سالانه صنایع در ماه‌های تابستان، عدم استفاده از لامپ‌های پرمصرف مدادی و هالوژنی، کاهش روشنایی معابر خیابان‌ها، بلوار‌ها، جاده‌های کمر‌بندی و میادین و استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، توصیه استفاده فقط از یک کولر گازی، جمع‌آوری انشعابات غیر‌مجاز، استفاده واحد‌های حساس از مولد‌های کوچک دیزلی و غیره و خاموش کردن تجهیزات برقی غیر‌ضروری ادارات و کارخانجات و اطلاع‌رسانی در دستور کار این شرکت قرار داشت.

وی در پایان خواستار عایق کاری ساختمان و درزگیری درها و پنجره‌ها جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی، خاموش کردن وسایل غیر‌ضروری برقی در تمامی مکان‌ها، عدم‌استفاده از وسایل برقی پرمصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف، استفاده از تجهیزات دارای برچسب انرژی با رتبه AوB، عدم استفاده از انشعابات غیر‌مجاز و دستکاری کنتور به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و مصرف بهینه شد.