بندرعباس -خبرنگار دنیای اقتصاد: با حضور رییس دفتر مناطق محروم کشور و استاندار هرمزگان، بخش ۴۰هزار نفری بشاگرد در استان هرمزگان که سال‌ها به عنوان نماد محرومیت کشور شناخته می‌شد، به شهرستان ارتقا یافت.

استاندار هرمزگان در مراسم افتتاح فرمانداری شهرستان نوبنیاد بشاگرد، گفت: با حمایت همه‌جانبه دولت، بشاگرد از بخش به شهرستان ارتقا یافت و از این پس نام آن از نماد محرومیت در کشور خارج می‌شود. عبدالعلی صاحب محمدی افزود: دولت نهم به مناطق کمتر توسعه یافته نگاه ویژه دارد و ما شاهد این رویکرد در شرق، غرب، شمال و جنوب هرمزگان هستیم.

صاحب محمدی یادآور شد: اکنون در شرق هرمزگان پنج شهرستان میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد شکل گرفته و توسعه شتابان در همه عرصه‌ها مد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی منطقه‌ای به شهرستان ارتقا پیدا می‌کند، انتظارات مردم از خدمتگزاران بیشتر می‌شود از این رو تحرک و پویایی از یک سو و برنامه‌ریزی برای توسعه و عمران و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ضروری است.

بنا به اظهار وی؛ سند توسعه همه شهرستان‌های هرمزگان تهیه و به تصویب رسیده و سند توسعه بشاگرد هم تهیه می‌شود.

صاحب محمدی یادآور شد: به طور حتم با معرفی اولین فرماندار بشاگرد شرایط و زمینه‌های رفع محرومیت از روستاها و بخش‌های این شهرستان در آینده‌ای نه چندان دور زدوده می‌شود.

وی همچنین با یادآوری این نکته که سال گذشته با حضور معاون اول رییس‌جمهور استارت تمدن صنعتی در شرق هرمزگان زده شد، گفت: مصوبات دولت برای توسعه شرق استان در شهرستان‌های جاسک، سیریک، میناب، رودان و بشاگرد به وضوح آشکار خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک شاهد عمران و آبادانی و سرمایه‌گذاری‌های فراوان برای رونق این مناطق خواهیم بود.