بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: تکمیل طرح پارکینگ طبقاتی بیرجند که عملیات اجرایی آن در سال گذشته آغاز شد‌، نیازمند اختصاص بودجه است‌.

شهردار بیرجند با بیان این مطلب گفت: طرح ساخت پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری با ۲۰‌‌میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات تبصره ۱۳ آغاز شده است که اعتبار لازم برای تکمیل این طرح بزرگ و مهم ۷۰‌‌میلیارد ریال است.

محمود محسن‌زاده اظهار کرد :تاکنون اجرای طرح پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری بیش از ۲۵‌درصد پیشرفت فیزیکی و عملیاتی داشته که به این منظور ۲۳‌هزار متر مکعب خاکبرداری‌، بیش از ۱۳۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی فونداسیون نیز تاکنون انجام شده‌است.

وی گفت: این پارکینگ که در ۷ طبقه (به صورت ۵طبقه مثبت و دو طبقه منفی) ساخته می‌شود، گنجایش بیش از ۷۰۰ خودرو را دارد.شهردار بیرجند با اشاره به بازده مالی این طرح اظهار کرد: این پارکینگ برحسب نیاز مردم در محدوده خیابان جمهوری ساخته خواهد شد که ۱۰۰‌درصد بازده مالی برای شهرداری دربرخواهد داشت.مشاور استاندار در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار و بودجه لازم به این طرح‌، پارکینگ طبقاتی ظرف مدت ۱۴ ماه ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید که بهره‌برداری از این طرح مهم گره ترافیکی محدوده خیابان جمهوری و میدان امام را برطرف خواهد کرد.