ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل راه آهن شمال گفت: طی سال گذشته یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۷۱۹ مسافر از طریق راه آهن شمال در این محور جابه‌جا شدند.

فرهاد ظهور پرواز در جلسه شورای حمل و نقل مازندران در فرودگاه ساری با اعلام این مطلب اظهار کرد: این میزان جابه‌جایی نسبت به سال قبل از آن با توجه به تعداد مسافران جابه‌جا شده در آن سال معادل ۲/۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیشترین مسافر جابه‌جا شده در محور راه آهن شمال را مربوط به اسفند ماه به میزان ۱۹۷ هزار و ۷۳۰ نفر و کمترین مسافر جابه‌جا شده را نیز متعلق به مهرماه به میزان ۱۱۳ هزار و ۶۰۴ نفر اعلام کرد. مدیرکل راه آهن شمال افزود: افزایش تعداد مسافران محور راه آهن شمال در سال گذشته نسبت به سال ۸۶ به میزان ۸۵ هزار نفر به جهت راه اندازی قطار مسافربری ساری به مشهد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط راه آهن شمال در سال‌‌های ۸۶ و ۸۵ به ترتیب به میزان یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۲۹ نفر و یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۳۸۸ نفر بوده است.

به گفته ظهور پرواز، راه آهن شمال هم اکنون دارای شش قطار مسافربری جهت جابه‌جایی مسافران بوده که قطارهای تهران - گرگان، تهران - ساری، تهران - فیروزکوه و گرگان - پل سفید به صورت روزانه و قطارهای تهران - مشهد با هفته‌‌ای سه سرویس به صورت رفت و برگشت عاشقان ثامن‌الحجج را جابه‌جا می‌‌‌کند. مدیرکل راه آهن شمال عنوان کرد: راه‌آهن شمال روزانه ظرفیت جابه‌جایی حدود پنج هزار مسافر را دارد. وی در ادامه از جابه‌جایی بیش از ۸۶۲ هزار تن بار طی یک سال گذشته توسط راه‌آهن شمال خبر داد که نسبت به سال ۸۶ از رشد ۴/۹ درصدی برخوردار بوده است.

این مسوول بارهای جابه‌جا شده را شامل گازوئیل‌، نفت کوره‌، کود شیمیایی‌، زغال‌سنگ‌، گاز مایع‌، تیرهای بتنی‌، ماشین‌آلات‌، روغن خوراکی‌، قند و شکر‌، غلات و چوب دانست که از مبادی ایستگاه‌های مختلف راه‌آهن شمال به سایر مناطق کشور حمل شده است.