تبریز - اسد فلاح: معاون وزیر راه‌وترابری و رییس سازمان هواپیمایی کشور از راه‌اندازی نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی کشور در شهر تبریز با نام «آتا» خبر داد.

کاپیتان حسین خانلری در بازدید از نحوه پیشرفت عملیات اجرایی این طرح در تبریز گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار مناسب آذربایجان شرقی از نظر اقتصادی، تجاری، فرهنگی و همچنین نزدیکی به اروپا و قفقاز وجود چنین شرکتی می‌تواند آثار و نتایج بسیار مثبت و مطلوبی در پی داشته باشد.

خانلری با بیان اینکه تاسیس شرکت هواپیمایی خصوصی در تبریز نتیجه مصوبات دور دوم سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی بوده است، افزود: خوشبختانه تاسیس این شرکت توسط بخش خصوصی مورد استقبال قرار گرفت و کارهای مقدماتی و عملیات اجرایی آن به خوبی شروع شده و در حال پیشرفت است.

خانلری با ارزشمند توصیف کردن ورود بخش خصوصی به بخش هواپیمایی، ابراز امیدواری کرد: شرکت هواپیمایی آتا بتواند با تامین خواست‌های مشتریان خود گامی ارزنده در توسعه حمل‌ونقل هوایی کشور بردارد.

وی هدف سازمان هواپیمایی کشوری از تاسیس این شرکت را در تبریز در اختیار گرفتن فضای بیشتری از آسمان ایران و اروپا و ارائه خدمات بهتر به هموطنان دانست و گفت: با شروع به کار این شرکت ظرفیت سفرهای هوایی کشور ۱۰ تا ۱۵‌درصد افزایش پیدا می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این زمینه گفت: با خریداری هواپیما توسط شرکت سرمایه‌گذار، فعالیت این شرکت هواپیمایی در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

احمد علیرضا بیگی افزود: با راه‌اندازی این شرکت خدمات حمل‌ونقل مسافر و بار به کشورهای همسایه و بالعکس ارائه خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد: راه‌اندازی شرکت هواپیمایی آتا موجب رونق تجاری و اقتصادی استان شود.