مدیرکل دفترآموزش و پژوهش استانداری مرکزی از تاسیس اولین کلینیک تخصصی صنعت کشور در این استان خبر داد.

مهدی چقایی در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، با اعلام این خبر افزود: براساس توافقات انجام شده بین دفتر آموزش و پژوهش استانداری و انجمن مدیریت منابع انسانی صنایع، کلینیک تخصصی صنعت برای اولین بار در ایران تاسیس شد.

وی تصریح کرد: ایجاد مرکز تخصصی و فنی، برای حل معضلات بخش صنعت‌ومعدن و ارائه خدمات مناسب است که با استفاده از متخصصان و به شکل شبکه‌ای گسترده در سراسر استان و بر اساس فرآیندی کاملا منظم شکل گرفته است.

چقایی درخصوص اهداف کلینیک صنعت گفت: ارائه مشاوره به واحدهای صنعت‌ومعدن برای حل مشکلات مختلف و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی، ایجاد شبکه‌ای از متخصصان بر اساس فرآیندی نظام‌مند در جهت رفع مشکلات صنعت، ایجاد بستر مناسب برای برقراری ارتباط بین صنعت و متخصصان و هدایت تحقیقات به سمت تحقیقات کاربردی و صنعتی از اهداف کلینیک صنعت است.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های تخصصی، طرح اجرایی و مشاوره مستقیم و غیر مستقیم، از جمله ماهیت‌های خدماتی کلینیک صنعتی است، تصریح کرد: با توجه به رشد سریع علم و فن‌آوری، کلینیک صنعت تلاش می‌کند تا علاوه‌بر نقش موثر در آموزش نیروی انسانی مرتبط با صنعت، زمینه نوسازی و بهسازی صنایع را در جهت توسعه خلاقیت، ابتکارات و نوآوری فراهم کند.