اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: طی سال گذشته ۳۹۱‌هزار و۶۳۰ متر حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت خیز و گاز خیز در خشکی و دریا انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان این مطلب گفت: این میزان حفاری در مقایسه با سال قبل از آن ۴۵‌هزارو۴۱۸ متر افزایش داشته است.

حیدر بهمنی با اشاره به حفاری و تکمیل ۱۷۴ حلقه چاه نفت و گاز در این مدت اظهار کرد: شمار چاه‌های حفاری شده نیز ۱۹ حلقه بیشتر از سال ۸۶ است.

وی همچنین به انجام ۶‌هزار و ۲۵ مورد عملیات فنی و۷۸۶ مورد عملیات ویژه در سال۸۷ اشاره کرد و گفت: در این موارد نیز خدمات ارائه شده به ترتیب ۶۹۲ و۸۱ مورد فزونی داشته است.

بهمنی در خصوص حفاری انحرافی نیز گفت: در این بخش که از تکنولوژی بالایی نیز برخوردار است ۳۷‌هزار و۱۳۰ متر حفاری صورت گرفته است که در قیاس با سال قبل یک‌هزار و ۳۲۷متر بیشتر گزارش شده است.

وی پیشرفت و تسریع در اجرای برنامه‌های حفاری را حاصل دانش و تجربیات موفق فنی کارکنان و به روز بودن دستگاه‌های حفاری دانست و خاطر نشان کرد: در سال گذشته در حفاری ۵۵ حلقه چاه‌های نفتی و گازی در مناطق خشکی و دریایی ۴۴۹ روز نسبت به زمان برنامه ارائه شده توسط کارفرماها تسریع انجام کار داشتیم که با توجه به محاسبه هزینه‌های دستگاه‌های حفاری و تکمیل و تولیدی شدن زودتر چاه‌ها صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی برای کشور به ارمغان داشت.