خط یک قطار شهری مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مشهد-خبرنگاردنیای اقتصاد‌: خط یک قطار شهری مشهد امسال به بهره‌‌برداری می‌رسد و شهروندان مشهدی پس از یک دهه انتظار در سال جاری ‌می‌توانند شاهد بهره‌برداری از قطار شهری باشند.

جلالی‌، معاون برنامه‌ریزی ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور با اعلام این خبر گفت: خط یک قطار شهری مشهد با تأمین بخشی از واگن‌ها، امسال فعال می‌شود و به بهره‌برداری ‌می‌رسد. وی افزود: تجهیزات و کارهای عملیاتی خط یک این طرح از مدت‌ها قبل به اتمام رسیده بود که راه‌اندازی آن در گروی خرید واگن بود که به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم و تصمیم‌گیری مدیران به تعویق افتاد.

جلالی تصریح کرد: در سال گذشته قرارداد خرید واگن‌های مورد نیاز قطار شهری با چین منعقد شد که هزینه آن به طور کامل نیز پرداخت شد و قرار است این واگن به مرور تحویل داده شود.معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور در پاسخ به این که آیا ‌می‌توان خبر خوش به بهره‌برداری رسیدن قطار شهری مشهد را در سال جاری به مشهدی‌ها داد، گفت: همان طور که گفته شد برنامه‌ریزی‌ها در این جهت است و در صورت تامین و تحویل بخشی از واگن‌ها قطار شهری مشهد به بهره‌برداری ‌می‌رسد.

بر اساس این گزارش‌، شهردار مشهد در بهمن ماه سال گذشته گفته بود: در نتیجه آخرین تلاش‌های دست‌اندرکاران، موضوع قطار شهری منجر به انعقاد قرارداد خرید واگن از چین شد و بناست طبق این قرارداد طرف چینی در سال ۲۰۱۰ واگن‌ها را تحویل دهد.