مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: همکاری‌های خراسان‌رضوی و ایتالیا در زمینه گردشگری و ساخت اماکن تفریحی در این استان گسترش می‌یابد.

محمدجواد محمدی‌زاده، استاندار خراسان‌رضوی در دیدار با هیات ایتالیایی ضمن تاکید بر گسترش تعاملات میان خراسان رضوی و میلان ایتالیا با اشاره به اراده مسوولان دو کشور ایران و ایتالیا بر تحکیم و توسعه روابط همه جانبه گفت: شهر مشهد در زمینه‌های معماری، شهرسازی و ساخت اماکن تفریحی و گردشگری از ظرفیت خوبی برای همکاری با ایتالیا برخوردار است.

وی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در زمینه‌های تامین زیرساخت‌ها و ارائه محورهای مربوط به ساخت و ساز با سرمایه‌گذاران ایتالیایی اعلام کرد و گفت: ساخت اماکن گردشگری از زمینه‌های مناسب همکاری مشهد و میلان است.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به ظرفیت‌های بالای مشهد در زمینه گردشگری و توریسم گفت: انتظار است ایتالیا نیز در زمینه‌های طراحی شهری و انتقال تکنولوژی و فناوری‌های مربوط به صنعت ساختمان‌سازی، هتلداری و خدمات گردشگری همکاری‌های خوبی را با خراسان‌رضوی داشته باشد.

در این دیدار هیات تجاری ایتالیا نیز که گروهی از سرمایه‌گذاران این کشور هستند از پیشنهاد مشارکت با خراسان‌رضوی در ساختمان‌سازی، ساخت مکان های اقامتی، توریستی و گردشگری استقبال کردند.

فابریزیو نافستی، رییس هیات تجاری ایتالیایی طی این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌سازی گفت: در این زمینه آماده انتقال تجربیات و گسترش تعاملات میان ایتالیا با خراسان‌رضوی در بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌سازی هستیم.