رییس هیات مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال از ارسال نامه‌ای به رییس جمهور برای حل مشکل کارخانه‌داران چای خبر داد.

سعید رحمت‌سمیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: در این نامه ضمن حمایت از استاندار گیلان که تلاش زیادی برای حل مشکل چای کرد، از رییس جمهور خواستیم در اجرایی شدن مصوبات هیات دولت و ستاد راهبردی چای کمک کند که در این صورت کارخانه‌داران با انگیزه بیشتر برای باز کردن کارخانه‌ها و پذیرفتن برگ سبز چای از کشاورزان اعلام آمادگی می‌کنند.

وی با اشاره به اعلام خرید چای باقی‌مانده در کارخانه‌های چای‌سازی گیلان توسط تجار و بازرگانان افزود: هنوز هیچ اطلاعی از این موضوع به ما داده نشد و باید به صورت مشخص اعلام شود. ما فقط قضیه خرید چای از کارخانه‌داران را از طریق خبرگزاری متوجه شدیم که فعلا در حد خبر است و دولت نیز هیچ تعهدی نسبت به آن ندارد و صرفا یک خرید و فروش بین بازرگانان و کارخانه‌داران است.

وی با بیان اینکه خرید چای از کارخانه‌ها یکی از عمده مشکلات کارخانه‌داران است، اظهار کرد: مهم‌ترین خواسته ما اجرایی شدن مصوبات ستاد راهبردی و مصوبات هیات دولت است.

رحمت‌سمیعی تصریح کرد: ما می‌خواهیم طبق مصوبه دولت ۱۴‌هزار تن چای در سبد خانوار قرار گیرد و هزینه‌های تولید به قیمت واقعی برسد.

وی ادامه داد: در ۱۵ ماه گذشته با دلیل، استدلال و منطق همواره با استاندار گیلان در تعامل و توافق بودیم، هستیم و خواهیم بود و این امر به دلیل مصوبات کارشناسی شده در راستای حل مشکلات چای کشور بوده، ولی مشکلات چای بسیار زیاد است.

رحمت‌سمیعی بیان کرد: سندیکا و تشکل‌ها در دنیا همواره تلاش می‌کنند که برای رسیدن به حقوق حقه اعضای خود با استدلال و منطق به تعامل با دولت برسند و اگر در جایی به تعامل نرسیدند تقابل به وجود خواهد آمد، به طوری که در همه جا شاهد تقابل بودیم.

وی با اشاره به اینکه عدم اجرای مصوبات هیچ توجیه اقتصادی برای مدیران کارخانه‌ها ندارد، بیان کرد : این کار سبب بسته شدن و تعطیلی کارخانه‌های چای‌سازی شده است.

اعضای هیات مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال مدتی قبل به دلیل عدم اجرای مصوبات دولت در بحث چای به طور دسته جمعی استعفا کردند که قرار است ۲۰ فروردین با تشکیل مجمع به استعفای آنها رسیدگی شود.