ناظر گمرکات خوزستان از راه‌اندازی گمرک چزابه خبر داد و تجهیز این گمرک را قریب‌الوقوع دانست.

عباس علیدادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: گمرک چزابه در روز‌های پایانی سال گذشته با سرمایه‌گذاری سازمان پایانه‌ها و گمرک استان خوزستان راه‌اندازی و برای خدمات‌دهی به مردم و صادرکنندگان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در حال حاضر با راه‌اندازی این گمرک دیگر نیازی به مراجعه صادرکنندگان برای پرداخت مالیات و عوارض به اهواز نیست و در همان گمرک چزابه این امکان فراهم شده است. ناظر گمرکات خوزستان خاطرنشان کرد: در این پایانه گمرکی بیش از ۱۸۰میلیون ریال توسط سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها و بیش از ۸۰میلیون ریال از سوی گمرکات خوزستان برای تجهیز این مرکز سرمایه‌گذاری شده است.

علیدادی خاطر‌نشان کرد: طرح توسعه گمرک چزابه در سال‌جاری در دستور کار قرار گرفته است و با تجهیز این مرکز، ترافیک موجود از بین می‌رود که در افزایش راندمان کاری و بهره‌وری این مرکز تاثیر فراوان دارد. وی با اشاره به نحوه تجهیز این مرکز خاطرنشان کرد: گمرکات چزابه در سال‌‌جاری به سیستم آسی کودا مجهز می‌شود که این سیستم در حال حاضر از پیشرفته‌ترین سیستم‌های گمرکی است.

علیدادی تاکید کرد: این سیستم با افزایش سرعت خدمات‌دهی به صادرکنندگان، بهره‌وری، کیفیت و دقت عمل را افزایش می‌دهد که تجهیز گمرک چزابه به این سیستم نشانه عزم و تلاش ایران برای افزایش صادرات از این مرز است.