مشهد ـ خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل راه‌آهن خراسان با اعلام جابه‌جایی ۱۰میلیون مسافر و زائر در طول سال ۱۳۸۷ و رشد ۳۷‌درصدی آن نسبت به سال ۱۳۸۶ گفت: در نوروز امسال ۵۲‌درصد از قطارهای مسافری شبکه ریلی کشور کار تردد و جابه‌جایی زائران و مسافران را به مشهد بر عهده داشتند.

وی افزود: در این مدت روزانه تعداد ۸۰ رام قطار مسافری به صورت رفت و برگشت جابه‌جایی ۴۲هزارو۷۰۰ نفر را در شبانه‌روز عهده دار بودند که از نظر ظرفیت ایجاد شده نسبت به نوروز سال گذشته ۳۵‌درصد رشد دارد.

ضیایی‌مهر با اشاره به افزایش خدمات رسانی به مسافران و زائران طی سال‌های اخیر گفت: در حال حاضر از مشهد مقدس به ۱۶ شهر و مرکز استان قطار مسافری مستقیم تعریف و در حال تردد است و به جهت فراهم کردن بستر مناسب برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم برای اجرای طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن مشهد برنامه‌های کوتاه مدت در سال‌جاری آغاز و برخی از پروژه‌ها برای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر قبل از ایام پیک نوروزی به اتمام و بهره‌برداری رسید. وی تصریح کرد: با استفاده از فضاهای اداری و تبدیل آنها به سالن ترانزیت ۱۵۰۰ متر مربع فضا به سالن ایستگاه راه‌آهن مشهد اضافه شد.

وی همچنین اجرای بستر بتنی به همراه تاسیسات آبگیری، شارژ برق قطارهای مسافری در خطوط ۵ و ۶ ایستگاه مشهد، افزایش ۲۵ چشمه سرویس بهداشتی در داخل سالن ایستگاه و اجرای سرویس بهداشتی برای جانبازان و معلولان در طبقه همکف سالن را از جمله اقدام‌های انجام شده در ایستگاه مشهد برشمرد.