رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح نجات زعفران در استان از افزایش تولید زعفران از سه کیلوگرم در هکتار به ۱۰ کیلوگرم خبر داد.

محمدرضا اسماعیل‌نیا در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزود: با توجه به اینکه تولید، فرآوری و صادرات زعفران یک فعالیت فراملی زراعی به شمار می‌رود استانداری خراسان رضوی بر اساس پیشنهاد فنی این سازمان تصمیم به اجرای طرح نجات زعفران در سطح استان گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: به این منظور مبلغ ۶/۲‌میلیارد ریال برای زیر پوشش قرار دادن ۴۵‌درصد از مزارع زعفران (۲۳‌هزار هکتار) اختصاص یافت که ۱۵۰ تن کود خریداری و اقدامات توزیع آن آغاز شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: با تشکیل شبکه و اکیپ‌های نظارتی متشکل از کارشناسان شاغل در مدیریت‌ها به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی، پس از مکانیابی مزارع زعفران و فراهم بودن شرایط محلول‌پاشی اقدام به انجام ماموریت شد و تاکنون بیش از ۷۰‌درصد کار به نحو مطلوب انجام شده است. اسماعیل‌نیا گفت: محلول‌پاشی مزارع با مواد غذایی مورد نیاز بوته‌های زعفران شامل ترکیبی از کود ازت، فسفر و پتاسیم و برخی ریزمغذی‌های دیگر بود.

وی ادامه داد: این کار تغذیه جبرانی پیازهای زعفران به ‌شمار می‌رود که بهترین راه نجات پیازهای زعفران برای باردهی در فصل آتی است. وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح میزان تولید زعفران بیش از ۳۰‌درصد در واحد سطح افزایش یابد.