ساری - خبرنگاردنیای اقتصاد: بخشی از اعتبارات مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان مازندران تخصیص یافت. سید عیسی هاشمی، معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه تمامی ابلاغیه‌های مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان صادرشده گفت: ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار مربوط به ستاد حوادث غیر مترقبه استان برای ساخت دیوار ساحلی و حفاظتی رودخانه‌های استان، کمک به تکمیل و ساخت آشیانه آتش‌نشانی شهرداری‌ها، جمع‌آوری آب‌های سطحی، کمک به پایدارسازی روستاهای در معرض خطر لرزش و اعتبار لازم برای آموزش و تجهیز این ستاد اختصاص یافت.

وی گفت: همچنین یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات مناطق محروم ریاست جمهوری برای اجرای طرح‌های ۲۸منطقه روستایی شامل راه‌، بهسازی، آبرسانی و سامان‌دهی معابر داخل روستا اختصاص یافت.

هاشمی گفت: ۵۰۰میلیون تومان برای ساخت مجتمع فرهنگی و توان بخشی معلولین و جانبازان از تعهدات ابلاغ شده در ساری نیز تامین شده است.

وی با اشاره به خرید ۴ دستگاه اتوبوس برای دانشگاه‌های استان از محل اعتبارت مصوبات دور اول گفت: ۳۱۵میلیون تومان اعتبار برای خرید سه دستگاه اتوبوس دیگر برای دانشگاه‌های دولتی در دور دوم سفر به تصویب رسید که این اعتبار نیز تحقق یافت.

هاشمی افزود: نهاد ریاست جمهوری مبلغ یک میلیارد تومان از محل سفر دوم هیات دولت جهت تامین بخشی از هزینه ساخت ۵۲ سالن ورزشی را پرداخت کرده است.