مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از تولید نخستین کمباین خوشه صنعتی کشور در شهرستان جویبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی هاشم‌پور در جلسه بررسی مصوبات دولت در مازندران در بخش شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: مطالعه و ساخت تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی بابکان، جویبار، آمل و بندپی بابل با مشارکت استان به نسبت مساوی از جمله مصوبه‌های دولت در مازندران است.

وی با اشاره به مصوبه اختصاص ۲۱میلیارد تومان برای کمک به ایجاد زیرساخت‌ها و تملک شهرک‌ها و نواحی صنعتی از محل ردیف ملی استانی در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ تصریح کرد: اجرای این مصوبه در سه بودجه ۷میلیارد تومان در بودجه سنواتی دیده شده است.

هاشم‌پور همچنین از اختصاص ۱۲میلیارد تومان برای این منظور در سال‌ گذشته خبر داد و خاطر‌نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تحقق این میزان بودجه در زمان مقرر انجام شود.

وی به مطالعه و ساخت تصفیه‌‌خانه شهرک‌های صنعتی مازندران اشاره و بیان کرد: ساخت تصفیه‌‌خانه شهرک صنعتی بند‌پی بابل در سال گذشته آغاز شد و با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به مهم ‌‌دانستن نقش مازندران در خوشه صنعتی یادآور شد: خوشه صنعتی ادوات کشاورزی شهرستان جویبار در حال توسعه است.

وی افزود: خوشه صنعتی مصنوعات چوبی بابل نیز در استان مازندران در حال فعالیت است.

هاشم‌پور با تاکید بر این نکته که خوشه‌ صنعتی در مازندران نمی‌تواند متمرکز باشد، خواستار تلاش بیش از پیش مسوولان برای توسعه خوشه صنعتی در مازندران شد.

هاشم‌پور از انعقاد قرارداد همکاری توسط صاحبان خوشه‌های صنعتی استان با فنی و حرفه‌ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد این رویه رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به جدی‌ بودن راه‌اندازی خوشه صنعتی صنایع غذایی در مازندران افزود: در نیمه نخست امسال مطالعات خوشه صنعتی صنایع غذایی در استان مازندران به اتمام می‌رسد.