عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس، آزاد شدن ورود کالای همراه مسافر در مناطق آزاد اروند، جلفا و انزلی و همچنین تشکیل ۳۲ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی جدید را در کشور به تصویب رساند.

سید ‌علی موسوی‌جرف در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: در آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس به‌منظور رفع تبعیض در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، تبصره ممنوعیت حمل هرگونه کالای همراه مسافر در مناطق آزاد جلفا، انزلی و اروند را حذف و ورود این‌گونه کالاها را در مناطق یاد شده آزاد اعلام کرد.

وی اظهار کرد: این موضوع یکی از خواسته‌های جدی مردم آبادان و خرمشهر است که مجلس هشتم به‌منظور رفع محرومیت از این‌ شهرها ‌مورد تصویب قرار داد.

نماینده مردم آبادان همچنین از تصویب ۳۲ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی جدید در کشور توسط کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه شهر ماکو به‌ منطقه آزاد تبدیل و همچنین ۳۱ شهر و نقطه از کشور از جمله بندر امام خمینی به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شدند. وی افزود: با این مصوبه، رونق تجاری و اقتصادی در اکثر مناطق مرزی شمال و جنوب کشور ایجاد خواهد شد و حجم مبادلات بازرگانی در سطح کشور رشد چشمگیری خواهد یافت.