وسعت بندر نوشهر 14هکتار افزایش می‌یابد

با اجرای ۷۰درصد طرح‌های توسعه‌ای در بندر نوشهر، ظرفیت عملیاتی این بندر به ۵میلیون تن در سال می‌رسد ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: با تامین اعتبار و استفاده از تکنولوژی جدید، قریب به ۱۴ هکتار به وسعت بندر نوشهر اضافه می‌شود.

سید محمد کریمی، استاندار مازندران در دیدار و بررسی مجدد از روند توسعه بندر نوشهر گفت: این بندر به لحاظ دسترسی سریع به پایتخت و موقعیت استراتژیک، زمینه‌های مستعد سرمایه گذاری در بخش‌های تجاری و کشتیرانی، جاذبه‌های توریستی و تفریحی بی‌نظیر و تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی که از طرح‌های مصوب دولت نیز می‌باشد را داراست.

استاندار مازندران بندر نوشهر را از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بنادر در حال توسعه شمال کشور دانست و اظهار کرد‌: با استفاده از تکنولوژی جدید و اختصاص مبلغ ۴۰‌میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و ۴۰‌میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات و تاسیسات بندر نوشهر، قریب به ۱۴‌هکتار به وسعت این بندر اضافه می‌شود.

وی افزود: این بندر در حال حاضر بهترین آبخور را در بین بنادر شمالی داراست و در آینده نزدیک با توجه به بازسازی و توسعه اسکله‌های آن به آبخوری در حدود ۵/۷‌متر دست خواهد یافت که با توجه به قرار گرفتن در مسیر آزاد راه تهران- شمال، نقش انکارناپذیری را در عرصه حمل و نقل دریایی کشور ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن ۷۰درصد از طرح‌های توسعه بندر نوشهر گفت: تا ۳ سال آینده اجرای کل برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بندر به اتمام می‌رسد که با اقدامات صورت گرفته ظرفیت عملیاتی آن به ۵‌میلیون تن در سال خواهد رسید.

کریمی‌در ادامه با اشاره به طرح توسعه بندر و ساخت ۳ پست اسکله تجاری پیش‌بینی شده در این طرح بیان کرد: ساخت این ۳ پست ۵۵‌درصد پیشرفت داشته و حدود ۱۶هکتار نیز محوطه عملیاتی این بندر در قالب طرح توسعه در نظر گرفته شده و ۱۴هکتار دیگر استحصال اراضی از طریق دریا است که طی دو ماه گذشته ۳ هکتار از این طرح انجام شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۰ برابری ظرفیت و توانمندی‌های این بندر گفت: هم‌اکنون بندر نوشهر صاحب مدرن‌ترین تجهیزات دریایی، بندری و مخابراتی در کنار توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد محوطه‌ها و باراندازها در بین بنادر کشور است.

کریمی‌تاکید کرد: اقدامات بسیاری نظیر توسعه باراندازها و اسکله‌ها در این بندر در حال انجام است که تا دو سال آینده ظرفیت این بندر را به ۲ برابر وضعیت کنونی افزایش خواهد داد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه با تصویب هیات دولت بندر نوشهر به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: با تغییر ماهیت عملکرد این بندر قدیمی ‌بی‌شک زمینه برای رشد و توسعه آن فراهم شده و همچنین با احداث آزاد راه تهران-شمال و کاهش ۱۲۰‌کیلومتری مسافت مبادلات تجاری و بازرگانی در این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد شد.