4700 فرصت شغلی جدید در استان سمنان ایجاد شد

رییس سازمان صنایع و معادن استان سمنان گفت: با بهره‌برداری از ۱۸۴ واحد جدید تولیدی و صنعتی در این استان طی سال گذشته، زمینه اشتغال به کار ۴هزار و ۷۰۲ نفر در استان سمنان فراهم شد.

به گزارش فارس، عباس رستمی گفت: این واحدها در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳هزار و ۳۳۴میلیارد ریال در نقاط مختلف استان سمنان در خط تولید رسمی قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان صنایع و معادن استان سمنان در ادامه صدور ۸۳۸ فقره جواز تاسیس واحدهای تولیدی صنعتی را از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته برشمرد و افزود: برای ایجاد این واحدها بیش از ۱۷ هزار و ۱۴۵میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۲۲هزار و ۶۲۷ نفر پیش‌بینی شده است. رستمی موافقت با اجرای ۵۸ طرح توسعه با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۷۸میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۳۹۶ نفر، صدور ۹ فقره جواز تاسیس واحد فنی - مهندسی با سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون ریال و اشتغال به کار ۱۷ نفر و صدور یک فقره پروانه فنی مهندسی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته عنوان کرد.وی در خصوص وضع طرح‌های صنعتی و تولیدی در دست اجرای استان سمنان گفت: هم‌اکنون ۳۲۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای۶۰ درصد، ۲۹۱ طرح با پیشرفت بین ۴۱ تا ۶۰درصد، ۳۲۳ طرح با پیشرفت ۲۱ تا ۴۰درصد و ۵هزار و ۷۳ طرح تولیدی صنعتی با پیشرفت تا ۲۰درصد در استان سمنان در حال اجراست. رییس سازمان صنایع و معادن استان سمنان گفت: اجرا و تکمیل این طرح‌ها بیش از ۱۰۱هزار و ۱۸۴میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به همراه دارد.