پیشرفت 90‌درصدی طرح‌های عمرانی آبفار خراسان جنوبی

بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از پیشرفت فیزیکی ۹۰‌درصدی طرح‌های عمرانی سال ۸۷ این شرکت در استان خبر داد.

محمد کارگر مجموع اعتبار مصوب شرکت آب‌وفاضلاب روستایی خراسان جنوبی در سال گذشته را ۱۲۹‌میلیارد و ۷۶۵‌میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: با اختصاص ۸۰‌درصدی این اعتبار تاکنون ۱۰۹‌میلیارد و ۸۶۵‌میلیون ریال در قالب ۵۶ طرح عمرانی در هشت شهرستان استان دریافت شده است.

وی ۱۷۴‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری در خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، ۴‌هزار و ۱۳۰‌متر مکعب منبع آب آشامیدنی، ۲‌هزار و ۴۵۰‌متر مربع فنس‌کشی، تجهیز ۱۳‌واحد ایستگاه پمپاژ، ایجاد ۳‌هزار و ۱۰۰‌متر مربع شبکه برق، حفر ۱۳ حلقه چاه، ۷۲‌متر مربع موتورخانه، ۴‌هزار و ۲۵۰‌متر مربع محوطه‌سازی، ساخت ۱۷۹ عدد منهول در شبکه‌های فاضلاب، ۱۱۵‌متر مکعب بتن‌ریزی و اجرای هفت کیلومتر شبکه فاضلاب روستایی را از تعهدات شرکت در قالب این اعتبارات برشمرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰‌درصد تعهدات باقیمانده تا پایان تیر امسال به انجام می‌رسد، تصریح کرد: تمام تعهدات شرکت ۱۰۰‌درصد انجام شده و تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. کارگر ابراز امیدواری کرد با رشد اعتبارات عمرانی آب روستایی در سال جاری و اتمام طرح‌های نیمه تمام زیادی که شرکت در دست اقدام دارد حجم زیادی از مشکلات روستاییان خراسان جنوبی در بخش آب برطرف شود.