مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با بررسی‌های به عمل آمده با توجه به ویژگی‌های هر استان، می‌توانیم بیش از ۱۰‌هزار منطقه نمونه گردشگری در کشور تصویب کنیم.

رحمت‌الله احمدی اظهار کرد: این مناطق باید بر اساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله برنامه‌ریزی شوند تا زمانی که سرمایه‌گذار تعیین و زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۷۰ منطقه نمونه گردشگری در کشور مصوب شده که از این تعداد عملیات ۳۵ منطقه آغاز، ۱۲۰ منطقه به سرمایه‌گذار واگذار شده و ۹۰ منطقه نیز در حال تهیه طرح جامع است.

احمدی با بیان اینکه در خراسان رضوی با توجه به ویژگی‌های آن بیش از ۱۰۰ منطقه نمونه گردشگری پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: اگر تمامی مناطق گردشگری کشور به بهره‌برداری برسد، بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، هر منطقه می‌تواند ماندگاری یک گردشگر را حداقل ۱۵ روز حفظ کند و تمامی ۲۰‌میلیون مسافر خارجی در طول سال کاملا تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری کشور در پایان بسته‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده برای مناطق نمونه گردشگری را دارای توجیه اقتصادی مناسبی دانست.