شش طرح ایجادی در کمیسیون آمایش صنعت و معدن استان گیلان به تصویب رسید.به گزارش خبرگزاری مهر، طرح‌هایی همچون تولید پارچه پنبه‌ای و الیاف مصنوعی، ریسندگی نخ پنبه ظریف، چای سبز، کاغذ تیشو، ظروف یکبار مصرف با منشاء گیاهی و کشتارگاه انواع دام با اعتبار افزون بر ۷۳۰‌میلیارد ریال به تصویب کمیسیون آمایش صنعت و معدن استان رسید.

رییس سازمان صنایع و معدن گیلان گفت: از مجموع ۶۲ طرح صنعتی تاکنون ۳۵ طرح با اعتباری افزون بر ۲۵۰‌میلیارد در کمیسیون آمایش صنعتی استانداری به تصویب رسیده است.

محمدحسین اصغریان با اشاره به تعداد طرح‌هایی که پس از تکمیل مدارک به وزارت صنایع و معادن معرفی شده‌اند، افزود: تعداد ۲۱ طرح با اعتباری افزون بر یک‌هزار و ۸۴۰‌میلیارد ریال پس از انجام مقدمات اولیه و تصویب در کمیسیون آمایش استان به وزارت صنایع و معادن معرفی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۸ طرح با اعتباری افزون بر یک‌هزار و ۶۲۰میلیارد ریال توسط وزارتخانه به بانک صنعت و معدن کشور و استان معرفی شده‌اند. اصغریان افزود: کاهش فاصله سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی بین استان‌های توسعه یافته و توسعه نیافته صنعتی، توجه به استعدادها و مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای اعم از نیروی انسانی متخصص و ماهر، منابع طبیعی، کشاورزی، معدنی و زیرساخت‌ها از جمله اهداف این طرح است. اصغریان گفت: تکمیل زنجیره‌های تولید و حلقه‌های مفقوده بخش صنعت و معدن، فراهم‌سازی زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه کشورهای مسلمان و ایرانیان مقیم خارج از دیگر اهداف اجرای طرح آمایش صنعتی و معدنی است.