خوزستان آماده استقبال از مسافران نوروزی

استاندار خوزستان برلزوم تعدیل نیرو در شهرداری‌های استان تاکید کرد

اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خوزستان از شهرداران سراسر استان خواست تا نسبت به تعدیل نیرو در درون دستگاه شهرداری شهرخود اقدام کنند.

حجازی در گرد همایی شهرداران استان خوزستان در اهواز با بیان اینکه شهرداری‌های استان خوزستان ۵تا۶ برابر ظرفیت خود نیرو دارند گفت:با توجه به تورم نیرودر شهرداری‌ها‌، در بسیاری از شهرها در آمد شهر داری با هزینه‌های آنها همخوانی ندارد و هزینه‌ها بیشتر از درآمد‌ها است و در نتیجه طرح‌ها‌ی عمرانی نیز انجام نمی‌گیرد .

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در دولت نهم بودجه مناسبی برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است‌، شهرداران نیز باید به فکر افزایش منابع مالی و ایجاد سرمایه در درون شهرستان‌ها باشند.استاندار خوزستان افزود: شهردارها باید به دنبال اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرهای خود باشند و بخشی از وقت خود را به بازرسی از نقاط مختلف شهر و امور فرهنگی اختصاص دهند.حجازی در ادامه با اشاره به وظایف شهرداری‌ها در خصوص مهمانان نوروزی گفت: انتظار مردمی که استان خوزستان را برای سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنند این است که با شهری زنده روبرو شوند و لازمه این امر این است که شهرداری‌ها با استفاده از سنت‌های قدیمی اقدام به انجام کارهای ابتکاری برای جذب هرچه بیشتر مهمانان نوروزی کنند.

وی گفت: اکثر مهمانان نوروزی با صنایع دستی استان خوزستان آشنایی ندارند و شهرداری‌ها باید با برپایی غرفه‌هایی در ورودی شهر‌ها و در نقاط مختلف شهر مهمانان و گردشگران را با فرهنگ غنی استان خوزستان آشنا کنند.

در این نشست معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز با اشاره به رتبه پنجم استان خوزستان در سال ۸۷ در بخش مهمانان نوروزی گفت: استان خوزستان با ۳میلیون و ۷۵۰‌هزار نفر گردشگر در نوروز ۸۷ توانسته رتبه پنجم در کشور را به خود اختصاص بدهد که این امر مسوولیت شهرداران را در نوروز ۸۸، چندین برابر خواهد کرد.

طباطبایی افزود : بر خلاف اینکه امسال استان خوزستان با مساله بروز خشکسالی و پدیده گرد و غبار روبرو است‌، ولی تلاش‌های بسیاری برای ارتقای سطح گردشگری در استان خوزستان صورت گرفته و در ۳ ماه اول سال ۸۸ تلاش‌های انجام شده به منظور تغییر و تحولات در زمینه شناسایی نقاط گردشگری در خوزستان را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص بحث فضای سبز در شهرستان‌های استان خوزستان نیز گفت: در بخش ایجاد فضای سبز اقدامات بسیاری در استان خوزستان صورت گرفته است، که برای استان خوزستان کافی نیست به طوری که در چندین شهر شاهد این هستیم که از نظر فضای سبز شهرها زیر حداقل استاندارد است.

طباطبایی افزود: شهرداران باید با استفاده از مشاور، مطالعات و پژوهش‌هایی را در زمینه مبلمان شهری‌، پسماندها، فضای سبز، آب و خاک و سامان دهی ترافیک به انجام برسانند و بخشی از بودجه شهر داری را به امور پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص بدهند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان نیز در خصوص سفرهای نوروزی به استان خوزستان گفت: تمام نقاطی که از ارزش گردشگری در استان خوزستان برخوردارند از سوی این سازمان شناسایی شده‌، و اعتبارات آن نیز از سوی استانداری خوزستان تامین شده است.محمدی افزود: تعداد ۶ کمیته در استان خوزستان وظیفه خدمات رسانی به مهمانان نوروزی در استان را بر عهده دارند و دستگاه‌هایی که مرتبط با بحث سفرهای نوروزی هستند در قالب این ۶ کمیته گنجانده شده است.

وی در خصوص مشکلاتی که مسافران نوروزی در سالهای قبل با آن مواجه بوده اند اظهار کرد : در سال‌های قبل مهمانان نوروزی با مشکلاتی مانند کمبود کمپ‌های استراحتی‌، ناآمادگی آتش نشانی‌ها و کمبود نمایشگا‌ه‌های صنایع دستی روبرو بوده اند که سعی شده که این مشکلات در نوروز ۸۸ برطرف شوند.