بیرجند- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: با تصویب اتاق ایران محور فعالیت‌های بین ایران و افغانستان به اتاق بازرگانی بیرجند محول می‌شود.

بر اساس این گزارش، با این اقدام که آیین‌نامه آن در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصویب و طی دو ماه آینده نیز ابلاغ می‌شود، تمامی فعالیت‌های مربوط به ایران و افغانستان به اتاق بیرجند تفویض می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بیرجند، غلامحسین شافعی در جمع اعضای هیات‌رییسه اتاق بیرجند افزود: فعالیت‌های بین‌المللی اتاق ایران متناسب با جایگاه و موقعیت تجاری و اقتصادی به استان‌های کشور محول می‌شود.

وی همچنین گفت: با امضای منشور همکاری بین وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بخشی از وظایف و اختیارات ادارات کل بازرگانی استان‌ها به اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن محول می‌شود.

وی بیان کرد: در این مسیر اتاق ایران و وزارت بازرگانی با تشکیل کمیته مشترک و دبیرخانه دائمی منشور یاد شده اجرایی و تا پایان امسال برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران همچنین از واگذاری تهیه لایحه فضای مساعد کسب‌وکار به اتاق ایران و ارائه آن به مجلس خبر داد و گفت: فضای مساعد کسب‌وکار مهمترین عامل برای بسترسازی مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور بوده و برای سرمایه‌گذاری خارجی فوق‌العاده موثر است.

شافعی افزود: به منظور تهیه این لایحه با نظرخواهی از فعالان اقتصادی و تشکیل کمیسیون ویژه در اتاق ایران نیمی از کار این طرح انجام شده که طی سه ماه آینده برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در ادامه به اجرای سیاست‌های اصل۴۴ اشاره کرد و گفت: نهادهای نظارتی از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام ،سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید مسائل و مشکلات احتمالی را برای اجرا برطرف کنند.

وی افزود: سازمان‌های نظارتی در سیاست‌های اصل ۴۴ نقش مهمی دارند و اگر کار نظارت به خوبی انجام شود، روند حرکت به سوی اجرایی شدن آن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران همچنین بر مشارکت در اعزام هیات‌های تجاری، اقتصادی و بازرگانی به این استان و بالعکس تاکید کرد و این مهم را گامی برای توسعه اقتصادی و تجاری استان برشمرد.