کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون استاندار و فرماندار کاشان از مردم خواست نگران سپرده‌های خود در صندوق‌های قرض‌الحسنه این شهرستان نباشند.

حسینعلی حاجی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: شایعاتی که اخیرا در کاشان مبنی‌بر برداشت سپرده‌های مردم برای صرف کارهای غیر‌ یا واریز به حساب‌های غیر‌ یا حیف و میل این سپرده‌ها، منتشر شده، صحت نداشته و کذب است.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته توسط فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مسوول، مشخص شد تمامی سپرده‌های مشتریان صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان کاشان محفوظ است و مردم می‌توانند مانند گذشته به صندوق‌های قرض‌الحسنه اعتماد داشته باشند.

به گفته وی، بر اساس قانون، باید پرداخت وام به مشتری به ازای درصدی از آورده وی بوده و‌درصدی نیز به‌عنوان ذخیره در یکی از بانک‌ها سپرده‌گذاری شود تا چنانچه افرادی خواستار پس‌گرفتن سپرده خود شدند صندوق با مشکل عدم نقدینگی روبه‌رو نشود.حاجی خاطرنشان کرد: تعدادی از صندوق‌های قرض‌الحسنه در پرداخت وام به مشتریان خود بیش از سقف سپرده وام پرداخت کرده‌اند که این امر، بروز مشکل کمبود نقدینگی برای آنها را به‌دنبال داشته است.

وی از شهروندانی که در صندوق‌های قرض‌الحسنه دارای سپرده هستند، خواست تا چنانچه به سپرده‌های خود نیازی ندارند به این صندوق‌ها فرصت دهند تا بتوانند از مشکل رخ داده در کمبود نقدینگی، به سلامت عبور کنند.