همدان - خبرنگار دنیای اقتصاد: با راه اندازی ترمینال جدید فرودگاه همدان با ظرفیت ۳۰۰نفر، فرودگاه همدان از سال آینده آماده نشست و برخاست هواپیماهای برون مرزی شد. تیمور امیری، مدیر این فرودگاه افزود: با افتتاح پایانه جدید از سال آینده پروازهای سوریه، حج تمتع و حج عمره با استفاده از هواپیماهای ایرباس به صورت رفت و برگشت از فرودگاه همدان انجام خواهد شد.وی با بیان اینکه برای تکمیل و راه‌اندازی ترمینال جدید فرودگاه همدان از محل اعتبارات استانی ۶ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این ترمینال در مساحت ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه و طی ۱۶ ماه فعالیت عمرانی ساخته شده است.امیری گفت: برای توسعه و ساخت باند جدید فرودگاه همدان که سه هزار و ۵۰۰ متر وسعت دارد، ۵‌میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات فرودگاه‌های کشور اختصاص یافته است.

وی افزود: این طرح تاکنون بیش از ۵۰‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با راه اندازی کامل آن هواپیماهای ایرباس با ۳۰۰ نفر ظرفیت قادر خواهند بود در این باند بنشینند.

وی به برقراری پروازهای روزانه فرودگاه در مسیر همدان به تهران اشاره کرد و گفت: این فرودگاه در سال ۸۴ سالانه یک هزار و ۲۲۷ نفر مسافر را جابه‌جا می‌کرد، اما در حال حاضر با افزایش پروازها و توسعه فرودگاه، سالانه ۳۶ هزار نفر توسط فرودگاه همدان جابه‌جا می‌شوند.