مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در دیدار از شهرستان مرزی درگز گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکمنستان در سال ۲۰۰۸ میلادی به بیش از ۲میلیارد دلار رسیده که نسبت به گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار است.

فرقانی روابط بین ایران و ترکمنستان را در حد بسیار خوبی دانست و افزود: روابط ایران و ترکمنستان بین همسایگان الگو و نمونه است و در حال حاضر مشکل خاص سیاسی بین دو کشور وجود ندارد.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده مشکلات مربوط به روادید رانندگان که قبلا مطرح بوده کاملا حل شده و در رابطه با روادید تاجران و بازرگانان ایرانی نیز که در امر عرضه کالا در ترکمنستان فعالیت دارند، مشکل تا ۸۰درصد حل شده و سعی خواهیم کرد آن را صددرصد حل کنیم.

سفیر ایران در جمهوری ترکمنستان، مرز گمرک لطف آباد را یکی از فعال‌ترین مرزهای ارتباطی با کشور ترکمنستان ذکر کرد و افزود: عبور روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه تریلی و کامیون از این مرز نشان از بالا بودن مبادلات اقتصادی در این منطقه دارد.

فرقانی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات مربوط به استفاده مردم شهرستان درگز از گاز ترکمنستان نیز کاملا حل شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.