تبریز- اسدفلاح: شهردار تبریز از نصب و راه‌اندازی سامانه GIS و GPSروی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های این شهر خبر داد. مهندس علیرضا نوین در حاشیه دیدار استاندار آذربایجان شرقی از مرکز ترافیک تبریز با اعلام این مطلب گفت: این کار با هدف کنترل و مدیریت مسیرهای حرکتی ناوگان حمل و نقل درون شهری از ابتدای سال ۸۸ عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه انجام مطالعات ساخت منوریل‌، راه‌اندازی تراموای شهری‌، توسعه خطوط اتوبوسرانی سریع السیر‌، توسعه پارکینگ‌های طبقاتی‌، افزایش جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی‌ و ... را از برنامه‌های محوری بخش حمل و نقل درون شهری برشمرد.

شهردار تبریز همچنین ازافزایش تعداد تقاطع‌های مجهز به دوربین‌های کنترل ترافیک تا نیمه اول سال ۸۸ خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۵ تقاطع شهر مجهز به دوربین‌های پیشرفته کنترل ترافیک است و تا پایان شهریور سال آینده، تعداد تقاطع‌های تحت کنترل این دوربین‌ها به ۸۰ مورد خواهد رسید.

شهردار تبریز نصب چراغ‌های هوشمند در تقاطع‌ها را از دیگر برنامه‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری برشمرد و اظهار کرد: تاکنون ۱۰ مورد از این چراغ‌ها در سطح شهر نصب شده و به طور هوشمند و بر حسب حجم و بار ترافیکی‌، ترافیک تقاطع‌ها را مدیریت خواهند کرد.